African way of life - Reisverslag uit Embu, Kenia van Lieselotte Breure - WaarBenJij.nu African way of life - Reisverslag uit Embu, Kenia van Lieselotte Breure - WaarBenJij.nu

African way of life

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

18 November 2014 | Kenia, Embu

Hallo iedereen,

Allereerst moet ik even zeggen dat het goed met me gaat en dat ik blij ben om na 58 uur (in plaats van 14,5) in Embu te zijn. In elk geval is het leven zo anders dan in Nederland. Terwijl winterjassen, truien en laarzen normaal zijn in Nederland, loop ik hier lekker in mijn fabulous harembroek en topje. Ik moet zeggen dat de zon best fel is, maar dat ik hem wel gemist heb en er geen bezwaar tegen heb.

Gisteren gingen we voor het eerst naar het project en zouden we introductie krijgen, maar onze projectleider was weg en komt pas zaterdag terug. Dit maakt dat we nog steeds niet goed weten wat we moeten doen in het weeshuis. We hebben gisteren wel al even kennis gemaakt met de kinderen. Het weeshuis is erg klein, maar de kinderen lijken erg gelukkig. Het is een big happy family en iedereen maakt daar plezier met elkaar. De kinderen waren ook erg enthousiast.

Mensen zijn allemaal erg aardig en blij met alles wat ze hebben. Zo kregen we gisteren een rondleiding in een hotel en mochten we zelfs in elke kamer kijken (ja, ook met mijn vieze slippers). Vandaag hadden we eindelijk een dag om bij te komen van onze reis. We sliepen lekker uit en zijn naar Embu town geweest om nieuwe simkaarten en boodschappen. In de winkel waren mensen ook zichtbaar blij dat we er waren en we kregen zelfs een knuffel toen we eindelijk vuilniszakken hadden gevonden. Afrikaanse tijd is iets wat wel een omschakeling van denken vraagt. Te laat komen is bijna de norm en niks is een probleem. Mensen zijn heel relaxed: polle polle.

Verder is de staff in ons guesthouse ook erg aardig. Ze koken voor ons (al eten we nog niet zo veel, 2x warm eten is wennen), ze lossen onze problemen op en leren ons Swahilli (asanti=thank you). Vanavond gaan we chipatta (of hoe je het ook spelt) eten. Dat zijn een soort pannenkoeken en dat is echt zo lekker! Over het algemeen vind ik de Keniaanse keuken niet vervelend. Ook eten we wel eens westers (pasta!) met een Afrikaanse twist. Keniaanse thee is echter niet mijn favoriet. Dat is thee met heel veel melk. Meer melk dan thee eigenlijk.Voor de rest vind ik het eten echt lekker (al zal met kerst rijst mijn neus uitkomen).

Nouja, er gebeurt dus genoeg aan de andere kant van de evenaar en ik hoop snel weer iets te laten horen.

Liefs,
Lieselotte

  • 18 November 2014 - 20:04

    Eefjes:

    Hee topper!

    Blij dat jullie eindelijk goed zijn aangekomen. Wat een gedoe was dat zeg! Heb veel aan je gedacht. Leuk om je eerste verslagje vanuit daar te lezen. Het is een beetje de mentaliteit van Spanje zoals je het beschrijft haha, nou dan zal het wel goed komen met je! Ik ben nu al enorm trots op je kleine! Hou vol en geniet!

    Liefs en kusjes

    your sistaah

  • 20 November 2014 - 12:26

    Mirjam:

    Gelukkig heb je het zo naar je zin! Ik kijk uit naar de volgende verslagen :) en thee met zoveel melk, dat zal inderdaad niet zo lekker smaken...

    Geniet ervan, en ik geniet lekker met je mee!

    Liefs Mirjam

  • 21 November 2014 - 00:35

    Marieke:

    Damn, een week terug was je nu nog bezig met welke vlucht je al dan niet zou halen. Wat een drama was dat zeg, gelukkig dat het in Kenia zelf wél tot nu toe goed verloopt. Slippers en een topje, ik ben jaloers (ja het is hier koud). Heel veel plezier nog en niet zeuren over die thee, echte thee is brits, britten drinken hun thee met melk ;P

    Liefs Marieke

  • 21 November 2014 - 14:50

    Truus De Bakker:

    Hoorde van je moeder al over de ellende op schiphol, nu maar hopen dat de rest van je reis zonder problemen zal zijn.

    groetjes truus

  • 22 November 2014 - 16:19

    Joanne Van Pelt :

    Heeej meisss,

    Zo leuk om je verhaal te lezen!!! Heel veel dingen zijn zo herkenbaar!!!
    Weetje wat ze in Zuid-Afrika zeiden: TIA (This Is Africa)
    Geniet van je reis en alle prachtige dingen die dat land je te bieden hebt!

    Liefs,
    Joanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieselotte

Hallo allemaal, Als een onderdeel van de minor 'Pedagoog van de wereld' ga ik voor vijf weken (en 4 dagen) naar Embu in Kenia. Hier ga ik werken in een weeshuis met kinderen met hiv. Ik heb er heel veel zin in! Liefs, Lieselotte

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6697

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 23 December 2014

Kenia

Landen bezocht: